Kahtena ensimmäisenä vuonna tapahtuman järjestämisen päävastuussa toimivat viestinnän konkariopiskelijat (Sakkena ja Aapelinakin tunnetaan), mutta uudistusmielisinä ja rohkeina tyyppeinä he päättivät viedä tapahtuman järjestämisen tänä vuonna uudelle tasolle. Näin valittiin Ydinviesti 2019 -tapahtuman ympärille ensimmäinen projektitiimi.
Projektitiimissä on tänä vuonna projektipäällikön lisäksi kaksi yrityssuhdevastaavaa ja viestintävastaava. Heti projektitiimin valinnan jälkeen jaoimme tiimin kesken selkeät vastuualueet, mutta emme kuitenkaan malttaneet pysytellä vain omilla tonteillamme – jatkuva yhdessä asioiden pallottelu ja muiden jeesailu on tehnyt työskentelystämme erityisen hedelmällistä. Ja mikä parasta, koska kaikki projektitiimin jäsenet tulevat eri ainejärjestöistä (Parku, CoMedia, Reettorit, Pörssi), olemme päässeet luomaan jo projektitiimin sisällä viestinnän ainejärjestörajoja rikkovia ystävyyksiä.
Ydinviesti 2019 rakentuu pala palalta
Projektitiimi lyötiin kasaan helmikuun lopulla, jonka jälkeen heti maaliskuussa laitettiin pyörät pyörimään. Alkuperäinen suunnitelma oli, että yhteistyökumppaneiden hankinta hoidetaan niin aikaisin kuin mahdollista, jotta kesälomalla voidaan lomailla. No, kuinkas sitten kävikään – vaikka osa kumppanuuksista saatiin varmistettua jo kevään puolella, jäi kesälle ja syksyn alkuunkin tehtävää. Nyt meillä on kuitenkin koossa kuusi rohkeaa organisaatiota, jotka tuovat opiskelijoille ratkottavaksi toinen toistaan mielenkiintoisempia caseja.
Syksyn edetessä edessä on tapahtuman käytännön järjestelyt ja yhteistyökumppaneiden sparraus työpajojen vetämiseen. Koska tänä vuonna projektitiimissä ei ole mukana erillistä tuottajaa, lankeaa tuottajan tehtäviä kaikille projektitiimiläisille sekä Ydinviestin hallitukselle. Toisaalta tämä pitää huolen siitä, että jokainen järjestäjä osaa toimia apukätenä tapahtumassa mahdollisimman hyvin niin opiskelijoiden kuin yhteistyökumppaneidenkin kannalta.
Jännittävintä työpajojen sparrauksessa on päästä kuulemaan, miten mielenkiintoisia haasteita yhteistyökumppaneilla on opiskelijoille ja millaisia odotuksin ja toivein he lähtevät tapahtumaan mukaan. Koska Ydinviestin maine on kiirinyt jo kauas, odottaa moni yhteistyökumppani saavansa työpajan järjestämisestä konkreettista hyötyä organisaatiolleen. Järjestäjinä olemme varmoja siitä, että kumppanit eivät tule tänäkään vuonna pettymään työpajojen antiin.
Jotain uutta, jotain vanhaa
Tapahtuman järjestäminen uusien tyyppien ja ajatusten voimin tuo itse tapahtumaan mukanaan pieniä muutoksia. Kaikki aiemmin hyvin toimineet käytännöt ja sisällöt on säilytetty, mutta uusi projektitiimi halusi lisätä tapahtumaan myös jotain uutta. Konkreettisia esimerkkejä uudistuksista ovat osallistujamäärän kasvattaminen, etkotapahtuman koulutus- ja työpajaosuus, pääpäivän työpajojen entistä harkitummat sisällöt ja pääpäivän päättävä rento paneelikeskustelu.
Vaikka tapahtuman keynote-puhuja ja yhteistyökumppanit on jo lyöty lukkoon, otamme vastaan myös viime hetken toiveita tapahtumaan liittyen. Haluamme kuulla juuri sinun ideasi siitä, miten tapahtuma voisi palvella parhaiten viestintä- ja journalismitaivaan tulevia tähtiä. Ydinviesti on olemassa opiskelijoita varten, joten siksi on tärkeää, että sinun äänesi pääsee kuuluviin.
Tapahtumaan ilmoittautuminen aukeaa keskiviikkona 18.9. Olethan valppaana sormet näppäimillä tasan klo 12, jotta pääset kokemaan Ydinviestin myös tänä vuonna. Nähdään Varjolassa!
Odottavin tunnelmin,
Janina
Ydinviestin 2019 projektipäällikkö